CA | ES | EN
News Details

L’Intel·ligència Artificial i les escoles: projectes de machine learning per a fomentar l’aprenentatge de l’IA
L’Intel·ligència Artificial i les escoles: projectes de machine learning per a fomentar l’aprenentatge de l’IA

21/JUN/2021
21/JUN/2021

 

La Intel·ligència Artificial (IA) no és una disciplina única d'universitats i centres de recerca, també pot trobar el seu espai entre les escoles i instituts d'educació secundària. El director de l'Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC), Carles Sierra, juntament amb la directora de l'IDEAI-UPC, Karina Gibert, van ser, el passat 15 de juny, els ponents convidats a la presentació dels projectes de machine learning de l'alumnat de 4t de l'ESO de l'escola L’Horitzó a Barcelona.

Un model que prediu les notes de l'alumnat segons unes variables com l'edat o el nombre d'hores d'estudi i un altre sobre el comportament financer dels clients d'un banc, han estat les dues propostes que oferien els estudiants de l'única escola de Catalunya que imparteix mòduls de IA en 3r i 4t de l'ESO. Una jornada especial, plena de preguntes i respostes, que mostra que “ensenyar Intel·ligència Artificial en secundària funciona. Als joves els agrada i aprenen”, explica el director de l’IIIA.

Quant a les habilitats que fomenta l'aprenentatge de la Intel·ligència Artificial entre els estudiants, Carles Sierra destaca les habilitats tecnològiques fonamentals (consulta de llibreria de programari, programació en Python) i, de forma més transversal, l'anàlisi crítica sobre les aplicacions de la Intel·ligència Artificial. “Si els joves coneixen els fonaments de la Intel·ligència Artificial, poden posar en qüestió les afirmacions sobre el que la Intel·ligència Artificial és capaç de fer o no”, afegeix.

Aposta per la Intel·ligència Artificial a les aules

L’IIIA està molt present a les aules. En els últims mesos, l'investigador Juan Antonio Rodríguez Aguilar ha dut a terme també un taller sobre Intel·ligència Artificial i robòtica entre els alumnes de 4t de l'ESO de l'institut públic Barri Besòs. Aquestes experiències són un clar exemple de l'aposta del IIIA per la inclusió de la Intel·ligència Artificial dins dels currículums educatius perquè en un futur pròxim aquest tipus d'activitats i projectes siguin la norma a les escoles i instituts catalans.

La Intel·ligència Artificial (IA) no és una disciplina única d'universitats i centres de recerca, també pot trobar el seu espai entre les escoles i instituts d'educació secundària. El director de l'Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC), Carles Sierra, juntament amb la directora de l'IDEAI-UPC, Karina Gibert, van ser, el passat 15 de juny, els ponents convidats a la presentació dels projectes de machine learning de l'alumnat de 4t de l'ESO de l'escola L’Horitzó a Barcelona.

Un model que prediu les notes de l'alumnat segons unes variables com l'edat o el nombre d'hores d'estudi i un altre sobre el comportament financer dels clients d'un banc, han estat les dues propostes que oferien els estudiants de l'única escola de Catalunya que imparteix mòduls de IA en 3r i 4t de l'ESO. Una jornada especial, plena de preguntes i respostes, que mostra que “ensenyar Intel·ligència Artificial en secundària funciona. Als joves els agrada i aprenen”, explica el director de l’IIIA.

Quant a les habilitats que fomenta l'aprenentatge de la Intel·ligència Artificial entre els estudiants, Carles Sierra destaca les habilitats tecnològiques fonamentals (consulta de llibreria de programari, programació en Python) i, de forma més transversal, l'anàlisi crítica sobre les aplicacions de la Intel·ligència Artificial. “Si els joves coneixen els fonaments de la Intel·ligència Artificial, poden posar en qüestió les afirmacions sobre el que la Intel·ligència Artificial és capaç de fer o no”, afegeix.

Aposta per la Intel·ligència Artificial a les aules

L’IIIA està molt present a les aules. En els últims mesos, l'investigador Juan Antonio Rodríguez Aguilar ha dut a terme també un taller sobre Intel·ligència Artificial i robòtica entre els alumnes de 4t de l'ESO de l'institut públic Barri Besòs. Aquestes experiències són un clar exemple de l'aposta del IIIA per la inclusió de la Intel·ligència Artificial dins dels currículums educatius perquè en un futur pròxim aquest tipus d'activitats i projectes siguin la norma a les escoles i instituts catalans.

Requirements:

Salary: 


Duration: 


Workday: 


Workplace: 


Start date: 


Closing date: