Una experiència a INTERACC1Ó’08

Arribo a les 11 al Centre de Convencions Internacionals de Barcelona situat a l’espai del fracassat I Fòrum de les Cultures. És dia de pluja, potser un símbol d’aquesta crisi financiera de la que tothom en parla, però en entrar a l’espai on es celebra INTERACC1Ó, aquesta impressió canvia radicalment.

De primera, 8 o més punts de recepció diferents per atendre separadament als visitants segons la lletra del seu cognom. Em donen la típica targeta d’identificació amb els codis dels events als que m’he inscrit i una val per al dinar que ACC1Ó oferirà a les 14 h.

Tot seguit, em començo a trobar coneguts: la representant de la OTT-CSIC, la co-directora de Nanomol, gent d’empresa, de centres de recerca, de departaments universitaris, de fundacions privades, ... L’encarnació de la R+D+i catalana. Som molts, moltíssims!

 

CCIB

 

Em dirigeixo al primer taller al que estic apuntat, Fidelitzar clients amb el Web 2.0. Ens seuen a tots per taules (a mi em toca d’esquenes als que fan la presentació) i escoltem la benvinguda dels membres d’ACC1Ó i, a continuació, una bona conferència. En ella surten exemples curiosos com la modernitat de disseny de les caixes d’uns cereals. Dada curiosa: l’estadística de proporció generacional. En ella es fa palès la relació directa entre la posició jeràrquica dels càrrec a les empreses i l’esforç que han fet per adaptar-se a l’evolució del mainframe fins als actuals Smartphones.

ProfilesA continuació, dues rondes de treball en grup en les que intercanvio targetes i impressions durant 20 minuts. Recullo unes quantes d’elles:

  • Les entitats que han provat les xarxes socials han comprovat la rapidesa de la seva propagació.
  • Costa definir la frontera entre la identitat professional digital i la personal. Aquesta frontera depèn de l’àrea de negoci (la turística, per exemple, necessita mantenir certs lligams de confiança amb els clients). També de l’edat pròpia: quan més jove som, menys prejudicis tenim per exhibir-nos.
  • La millora de la reputació digital ja és una feina, sigui dels propis empleats d’una empresa com proveïdors externs.
  • Malgrat aquesta intercomunicació digital, les relacions “físiques” continuen sent complicades.
  • Un factor molt important de l’èxit de la web 2.0 és l’evolució de les interfícies gràfiques.

Finalment, expresso en públic la idea més important extreta de la taula: que la web 2.0 està modificant ja no només la interrelació de les empreses amb els clients, sinò també entre els seus propis empleats i components del negoci.

I aquesta constatació enllaça amb el contingut de la conferència plenària que presenta l’HoGary Hamelnorable Conseller d’Innovació Sr. Huguet i que corre a càrrec d’en Gary Hamel, un visionari del new management. Mr. Hamel ens explica durant una hora i mitja llarga que les tècniques de gestió no han evolucionat gaire des de fa 50 anys i es troben en franc retard respecte als importants canvis socials esdevinguts en tot aquest temps. Hi ha un contrast entre la forta jerarquització controladora empresarial i la socialització que impulsen les noves xarxes socials. Les noves companyies que destaquen actualment impulsen la motivació i el compromís dels seus empleats, els fan sentir una part vital de l’empresa. Personalment, crec que repeteix idees ja conegudes, però que a les que els poders econòmics es mostren impermeables. Potser la nova crisi canviï alguna cosa, sempre hi ha l’esperança. De totes maneres, aquí us deixo una entrevista proporcionada per l’Anella.

Després de la conferència, ACC1Ó convida a un dinar en un altre sala. I poso en cursiva la Xupitos d'escopinyaparaula, perquè honestament, caldria que l’organització l’hagués definit com a còctel, donada l’escassetat de material alimentici. Serveixi la imatge lateral com exemple: gots de xupito amb una única i solitaria escupinya per a degustar. I em diuen que aquest plat és car... Quant de mal va fer el Xapapote!

Finalment, acabo la jornada amb un taller sobre l’Open Innovation, a càrrec d’en Xavi Marcet, persona molt lligada al Fòrum i al món de la Comunicació. El tema tracta de la necessitat d’unificar esforços entre els diferents components de la Xavier MArcetR+D+i perquè no totes les bones idees rauen en un únic lloc, i el model de transmissió de la Universitat a l’Empresa ha fallat degut al diferent ritme dels actors. D’aquí propostes con la Valorització de la Tecnologia d’ACC1Ó, però també exemples a seguir com els ISIS Innovation i l’Imperial College d’Anglaterra.

A continuació, a la taula on ens reunim la UDT-IA, el CVC, INGECAL, emeype i Actividades Digital Media convenim en que és important la pluralitat per a la fluidessa de la R+D+i, malgrat el greu problema d’interessos que contraposen la publicació de la recerca enfront de la confidencialitat de les empreses. Les patents es van convertint en un problema en un món cada vegada més globalitzat, cal resoldre el debat de la propietat intel·lectual.

La Jornada continua amb la presentació del Pla Estratègic d’ACC1Ó CIDEM|COPCA, però com deia el llibre de Michael Ende: “Aquesta és una altra història.”

 

Responder

El contenido de este campo se mantiene como privado y no se muestra públicamente.
CAPTCHA
Esta pregunta es para evitar spam automático.
Image CAPTCHA
Copiar los caracteres (respetando mayúsculas y minúsculas) de la imagen.